aula.fundaciomobilitatsostenible.org

1r curs MOOC 2020 en línia, "La promoció de l'ferrocarril en els nostres desplaçaments quotidians"

La Fundació Mobilitat Sostenible i Segura, amb el suport financer de l'Ajuntament de Barcelona, ​​llança aquest primer curs telemàtic online, MOOC, dedicat a conèixer a l'ferrocarril com a instrument essencial de millora de la sostenibilitat, econòmica, social i ambiental, en els nostres desplaçaments quotidians .

El curs, tot i ser en línia, s'organitza des de Barcelona i porta el segell d'aquesta ciutat. El curs es basa en un conjunt de videoconferències on s'explica el temari i s'organitza un debat posterior que serà exclusiu per als alumnes matriculats. A més es facilitaran als alumnes una sèrie de documents tècnics en castellà i anglès

Les videoconferències de el curs seran sempre a les 18: 00h d'Espanya peninsular (18 h CEST) que són les 12 h de la franja occidental d'Amèrica Llatina.

TEMARI

1. Dimecres, 18 de novembre.

Mòdul 1. El ferrocarril com a aliat en la lluita contra el canvi climàtic. Primera conferència.

T1. Avantatges de l'ferrocarril a la lluita contra el canvi climàtic.

T2. Principis bàsics d'explotació ferroviari

T3. Costos unitaris comparatius dels diferents sistemes de transport

T4. Consums energètics de l'ferrocarril en comparació amb altres modes de transport.

2. Dimecres, 25 de novembre.

Mòdul 2. Classificació dels serveis ferroviaris. Segona conferència.

T5. Serveis ferroviaris urbans.

T6. Serveis ferroviaris suburbans i regionals.

T7. Serveis ferroviaris diürns de viatgers de llarga distància.

3. Dimecres, 2 de desembre.

T8. Particularitats dels Serveis ferroviaris nocturns de viatgers. Tercera conferència

4. Dimecres, 8 de desembre.

Mòdul 3. Presentació de el Pla Tren Objectiu 2024, un transport amb zero emissions, formulat per PTP. Quarta conferència.

T9. Presentació de el Pla de PTP

5. Dijous, 10 de desembre.

Mòdul 4. Taller sobre els diferents tipus de servei ferroviari, llarga distància, regionals, suburbans i urbans. Cinquena conferència.

T10. taller

Director de el curs: Pau Noy

Professors convidats: Pere Macias, Ricard Riol, Daniel Pi i Lluís Ubalde,

El curs està dirigit a persones amb interès en el ferrocarril, així com als activistes o futurs activistes en favor del ferrocarril i la mobilitat sostenible. En el transcurs de el curs s'explicaran les característiques per les quals el ferrocarril està cridat a jugar en els propers anys un paper central en la lluita contra el canvi climàtic.

Metodologia. A través de videoconferències. Vista la situació de la pandèmia de la COVID s'ha decidit no realitzar cap sessió presencial. A més es facilitaran apunts i materials de lectura en castellà i anglès.

L'avaluació es realitzarà per l'assistència a les conferències, que serà controlada, i pel nivell de participació dels alumnes en els debats posteriors a les exposicions.

La llengua de el curs serà el castellà

Durada: 12 hores.

Calendari: De l'10 de novembre a el 10 de desembre de 2020.

La matrícula de el curs és de 30 euros, donarà dret a participar en els debats i rebre el diploma acreditatiu de l'aprofitament de el curs i l'expedició en format electrònic d'un diploma certificat de realització de el curs.

L'ingrés s'ha de fer abans de el 12 de novembre per aquestes dues vies:

AL ASSUMPTE INDICAR SEMPRE EL NOM DE LA PERSONA QUE FA L'INGRÉS

Inclou diploma certificat de realització de el curs en format electrònic

Inscripció en el 1er Curs MOOC Ferroviari

Més informació a: mooc1@fundaciomobilitatsostenible.org amb la paraula CURS FERROVIARI al titular.

Data inici
Data fi