aula.fundaciomobilitatsostenible.org

Curs de Gestió de la Bicicleta cap a ciutats sostenibles

ciutats sostenibles

Des de la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura, gràcies a la finançament de l'Ajuntament de Barcelona, ​​presentem aquest curs de Gestió de la bicicleta a la ciutat amb criteris de mobilitat sostenible.

Després de 13 anys treballant en el foment de la mobilitat sostenible i impulsant projectes formatius, amb aquest curs volem cobrir la necessitat d'una formació més especialitzada en gestió de la bicicleta, un mode sostenible que, malgrat l'augment del seu ús a les ciutats, requereix encara de molt suport i formació específica a causa de les seves particularitats.

La introducció de la bicicleta a la ciutat és una política pública que afavoreix ciutats més amables, més convivents, amb persones més sanes, amb menor contaminació i menor gasto energètic. També ajuda a la creació d'espai públic de qualitat i a la racionalització de l'ús del vehicle a motor.

Per a tenir èxit, la gestió de la mobilitat requereix d'un full de ruta clara que haurà d'incloure l'aprovació de mesures valientes i projectes que es desenvolupen en el llarg termini. Per això és imprescindible mantenir els professionals informats i formats.

El curs es dirigeix ​​a professionals de tots els sectors que vulguin conèixer els usos de gestió, beneficis, normativa i oportunitats que ofereix el ciclisme urbà en un context de polítiques de mobilitat sostenible. Així com a concejales, alcaldes i tècnics de municipis desitjosos d'impulsar la bicicleta a la seva ciutat.

Durada: 75 hores

Metodologia: en línia a través de plataforma e.learning, una videoconferència per mòdul i diversos vídeos de presentació de temes. A més d'una sessió pràctica, voluntària i presencial a Barcelona al finalitzar el curs.

Idiomes: Castellà i català.

Professorat: Pau Noy i Belén Calahorro

Matrícula: 200 €