MOOC 7 / 2021 "Introducció a la Gestió de la Mobilitat Sostenible urbana"

Convoquem aquest 7è curs MOOC amb el bagatge dels 6 cursos anteriors i amb molt bones valoracions per part dels 2.000 alumnes i alumnes que hi han participat. Les dues anteriors edicions del curs, la 5a i la 6a, han rebut una qualificació, respectivament, de 9,2 i 8,6 sobre 10.

Com en anteriors ocasions, l'objectiu d'aquest curs és difondre els principis bàsics de la mobilitat sostenible, un enfocament de gestió en la mobilitat que tan necessari és a les nostres ciutats que encara segueixen dominades pel cotxe.

El curs està dirigit a: Professionals, treballadors/es del sector de la mobilitat i ciutadania amb interès a conèixer els principis de com una ciutat ha de gestionar la seva mobilitat en clau sostenible, és a dir, d'una manera compatible amb la preservació de la salut, amb equitat social, de forma econòmica i que lluiti de forma eficaç contra la contaminació i el canvi climàtic.

Metodologia. On-line a través de la nostra plataforma e-learning (moodle). Inclou una sèrie de videoconferències que es detallin més endavant.

L'avaluació es realitzarà per tests en cada tema i hi haurà una avaluació final consistent en la presentació d'un treball de 10 pàgines sobre un tema del qual s'informarà a l'inici de curs. Serà preceptiu assistir a un nombre mínim de videoconferències o visionar-posteriorment. Les videoconferències quedaran gravades i els alumnes podran accedir-hi les vegades que vulguin.

Idiomes: tot i que els apunts seran en català i castellà, l'idioma de conferències i debats serà el castellà,

Durada: 36 hores.

Calendari: De 7 d'abril a el 22 de juny de 2021.

Programa del curs

T1. Paràmetres bàsics de la mobilitat sostenible

T2. Oil-Crash, la finitud dels recursos i les estratègies de resiliència

T3. Consums energètics de cada mode de transport

T4. Els sistemes de costos del transport

T5. Vehicles eficients, normativa Euro i propulsions alternatives

T6. La ciutat dels 15 minuts. Estratègia general de planificació urbana per aconseguir una mobilitat sostenible

T7. El full de ruta del gestor de mobilitat en una ciutat. Pla de desplaçaments urbans sostenibles, PMUS

T8. Xarxes de transport públic. Característiques i principis

T9. Com aconseguir una ciutat ciclable

T10. La ciutat caminable

T11. Els sistemes per compartir cotxe

T12. Accés sostenible a centres de treball i estudi

La relació de videoconferències del curs és la següent

1. Presentació de el curs i dels paràmetres bàsics de la mobilitat sostenible

2. L'energia en el transport

3. La ciutat dels 15 minuts

4. El full de ruta del Gestor de Mobilitat en una ciutat i el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible

5. Sistemes de transport públic. Una única xarxa

6. La ciutat ciclable

7. La ciutat a peu

8. Com compartir cotxe

9. Accés sostenible a centres de treball i estudi

El curs permet dues modalitats de seguiment.

Modalitat 1. Permet únicament el visionat de les lliçons, però no la participació activa en el curs, a través de videoconferències i fòrums de debat, ni rebre un diploma acreditatiu. Aquesta modalitat és gratuïta, sense cost per a l'alumne.

Modalitat 2. A més del visionat de les lliçons, permet la participació activa de l'alumne en les videoconferències i el fòrum de el curs, la qual cosa dóna dret a l'avaluació de l'alumne i a rebre un diploma d'aprofitament. Aquesta modalitat suposa un únic i mòdic pagament: 40 EUR.

Beques. Per raons de renda territorial, els alumnes residents en algun país llatinoamericà podran sol·licitar una beca. Ho podran fer en el formulari d'inscripció i hauran d'exposar la base argumental de la petició.

L'ingrés s'ha de fer abans de el 6 d'abril per aquestes dues vies:

• PayPal, al compte info@fundaciomobilitatsostenible.org. És el sistema de pagament recomanat per als alumnes de fora d'Espanya)
  • Per ingrés en el compte de Caixabank, codi IBAN ES82 2100 0468 0802 0038 0025 a nom de Fundacio MSS.

En l'assumpte del pagament s'ha d'indicar sempre el NOM DE L'ALUMNE / A que fa l'ingrés.

Enllaç d'Inscripció a 7è Curs MOOC Introducció a la gestió de la mobilitat sostenible urbana

Per rebre més informació sobre aquest curs, escriure a mooc1@fundaciomobilitatsostenible.org amb la paraula MOOC7 al titular.